Stelt orde op zaken.

Ik heb in de keuken een schuif. Zo een dat wss iedereen heeft, waarin alle ‘grote’ cutlery verzameld zit. Die schuif is bij mij vrij groot, maar ondertussen heeft de ‘grote’ cutlery zich vermenigvuldigt en lagen er ook een heleboel zakskes in van de kruiden die ik koop in de Cajun. Daar heb ik dus nu Orde ende Netheid in gebracht, alzo:

We zien van linksboven te beginnen: een tubeke Harisa, korianderzaad, 4 pepers voor in de ‘molen’ ( lees: zo ééntje da ge in de supermarkt koopt en dan gewoon bijvult), kaneel, de Ras-El-Hanout van dieje van de Cajun, mosterdzaad, fenegriekzaad, cayennepeper, uiterst links vanonder een potje ‘Smoked Paprika powder’ van den Dille & Kamille ( keilekker in den chilli en zo!), en daarboven kaneelstokjes.
Zo ordelijk seg!!
Naast mijn vuur staan ongeveer nog is 3keer zoveel pottekes en fleskes maar daar valt ni veel orde in te scheppen.

 

Ah en een vraag: Houten snijplank of kunststof?

Comments
2 Responses to “Stelt orde op zaken.”
  1. severien schreef:

    1. fenegriekzaad? say what?
    2. het duurde mij een eeuwigheid om de pattenstamper te herkennen, ik zat hier maar “wa is da draaiding?”
    3. goe bezig!!

Geef een reactie

