Druïde-activiteiten op dinsdag.

Nadat afgelope donderdag mijn allerliefste oven gefikst werd door De OvenMan, moest er natuurlijk 4 weken schade ingehaald worden.

De eerste cake mislukte, wat mij deed twijfelen aan mijn MoJo. Al was het wss omdat ik te lui was om er ne priem in te steken maar kom.

Ik wou eigenlijk al lang nog eens speculaas maken. Tis tenslotte zowa den tijd vant jaar en ik had zo’n speculaaskruidenmengeling gekocht in den Dille en Kamille. Het resultaat was ni slecht, maar toch nog ni alles. Dé oplossing: zelf speculaaskruidenmengeling maken! Ah ja! Beetje hehoehel en ik kwam op dit:

15gr kaneel
2gr gemberpoeder
1gr witte peper
2gr gemalen korianderzaad
1gr gemalen kruidnagel
1gr gemalen kardemom

Bij ons wordt er nogal goe samengewerkt en dus woog ik af, bediende Gilles de vijzel en niesden we samen de keuken vol.

Dat moest natuurlijk meteen getest worden!

Na 15min op 180° hebben we nu ontzettend lekkere pepernoten! Hoera voor zelfgemaakte speculaaskruiden, Hoera voor De OvenMan en Hoera voor ons! Zomaar 🙂

Geef een reactie

