Toerist in eigen land.

Dit weekend ben ik voor het eerst naar Brugge geweest. I know, shame on me dat het zolang geduurt heeft. Ik ben er ooit al eens geweest int 6de leerjaar, maar daar herinner ik me weinig van. Alleen dat er toen int begijnhof een duif op de bril van mijn juffrouw heeft gekakt en dat we da ongelooflijk grappig vonden. Deze keer gebeurde er niks gelijkaardigs, al vertrouwde ik die duiven toch ni helemaal. 

Maar Brugge dus, heeel erg schattig allemaal hoor. Die kleine huisjes en trapgevels en mooie gerestaureerde gebouwen en al. Ik vond het een kruising tussen Amsterdam en Veere en Nederland. Maar dan wel erg vlaams, maar schattig! Ik verwachtte elk moment melkmeisjes met lange rokken en schorten en van die geweldige kapjes op hun hoofd te zien voorbijkomen met een stootkar vol van die melkkannen. Ik moet toch ook zeggen dat ik ook wel een beetje een ‘Bokrijk-gevoel’ kreeg. Het leek allemaal zo nogal teveel gericht op de toeristen. Al die chocoladewinkeltjes en souvenirswinkels. Moesten er geen bussen van De Lijn passeren af en toe, ge zou echt denke da ge in nen decor rondloopt! Ze zijn daar wel beter in het bewaren en onderhouden van hun historisch patrimonium, kunne wij hier in tStad nog wa van leren ze…

Geef een reactie

