Waar is den tijd…

Ik zag deze middag een meisje van ongeveer 14 jaar met haar neus lekker in een Stephen Kingboek met kortverhalen. Geweldig toch? Ik moest meteen denken aan toen ik zelf de eerste keer Stephen King las. Ik was wel iets jonger, een jaar of 11/12. Sommige vonden da wa vroeg, maar ons mama haar boekenkast stond vol van zijn boeken en ik was wel is curieus. Man man, wat een openbaring! Het eerste boek was ‘Silver Bullet/Het uur van de weerwolf’. Veel herinner ik mij niet meer van dat verhaal maar ik ben sindsdien een onvoorwaardelijk fan. Ik kan nog niet zeggen dat ik al zijn boeken heb gelezen, maar toch wel heeeeeeeeeeeeel erg veel. En ik krijg er niet genoeg van. Hoe die man zijn verhalen opbouwd, al die keireële personages, om dan nog maar te zwijgen van zijn heerlijke ongeremde fantasie!! Ik ben zooooooo hard fan é, ni normaal.

Ik wens dat meisje minstens evenveel plezier en gruwel toe als ik er tot nu toe al aan beleefd heb. Zalig gewoon.

Geef een reactie

