Footloose?

Toen ik deze middag ging lopen, liep ik een man zonder schoenen voorbij.

Ik vroeg me af of hij er geen had, of gewoon graag zo blootsvoets rondliep. Ik bedoel maar, Michael Franti heeft dat toch ook jaren gedaan? Misschien doetie het nu nog steeds. Iets van één zijn met de aarde en met ‘beide voeten op de grond’ staan e.d. Mooie gedachten allemaal, diep en zo. Al vrees ik dat die man deze middag niet om die reden blote voeten had… Voor de rest was hij gewoon gekleed: ‘nette’ broek, trui en zo’n grote leren jas, 80’s model. Ach ja, misschien wou hij genieten van de volle 16 graden die het zijn vandaag? Ik weet ni echt goed wat ik ervan moet denken. Hier in tStad zie ik elke dag veel ‘clochards’, en het erge is da ge daar na nen tijd ni eens meer vanop kijkt. Maar iemand, gewoon gekleed maar zonder schoenen, daar zit ik dan wel nog een tijdje mee in mijn hoofd.

Geef een reactie

