Zondag, bakdag!

Onlangs had ik een zeer experimentele bui en bedacht mezelf dat het gedaan moest zijn met het niet lusten van ‘bodding’ (broodpudding voor de niet-antwerpenaren). Wat daarbij zou helpen was een recept zoeken dat niet te moeilijk was en waaraan ik zelf dan nog vanalles zou kunnen toevoegen. Zo gezegd, zo gedaan en na ongeveer een dik uur kwam er iets vrij zwart maar wel heerlijk ruikend uit mijn oven… Het basisrecept was gewoon oud brood, warme melk met suiker, 5 geklutste eieren (wat ik een beetje veel vind, maar als het moet dan moet het) en ne serieuze grabbel rozijnen. Daarbij heb ik dan wat cacaopoeder en kaneel gedaan en hup voor 45min in de oven. En ik moet zeggen het was zowaar verrassend lekker! Ik kon mij met de beste wil van de wereld al niet meer herinneren waarom ik dit nu zogezegd niet zou lusten! Maar ge kent dat , soms hebt ge eens ooit ergens lang gelede zo ne vieze bodding gegete da ge bij uzelve dacht ‘dat doe ik mezelf nooit meer aan!’ en hup ge zijt vertrokken. Mijn oplossing dezer dagen voor zulks een fixaties is het gewoon zelf is te maken en dan doet ge ermee wat ge wilt tot ge het wel lekker vindt en zo hebt ge uw smaakpapillen weer iets bijgeleerd.

bodding op zondag (deze keer wel met bloemsuiker en zo ziet het er veel smakelijker uit!)

Geef een reactie

